Zapraszamy na nasze otwarte spotkania i webinaria


Organizujemy spotkania w dwóch formułach:

Pierwsza to Task Force - spotkania organizowane u naszych zaprzyjaźnionych Klientów. Spotkania mają charakter cykliczny, spotykamy się w małych roboczych grupach. Task Force poświęcone są wąskiej tematyce związanej ze zdrowiem psychicznym. W grupach otwartych (do 25-30 osób) dzielimy się naszymi dobrymi praktykami i wspólnie z uczestnikami tworzymy listy dobrych rozwiązań na trudne psychologicznie sytuacje. Spotkania są okazją do wymiany doświadczeń między ekspertami oraz przedstawicielami różnych organizacji.

Drugą formułą są wykłady otwarte - spotkania w tematyce okołopsychologicznej. Ciekawie podana wiedza plus rozwiązania, zawsze w dobrej atmosferze.

SoDA Breakfast: Z czym menedżerowie przychodzą do psychoterapeuty? O zdrowiu psychicznym branży IT.

Prowadzi: Tadeusz Reimus

17 października, 2024
godz. 8:30

Razem z SoDA – Software Development Association Poland i Mental Health Helpline zapraszamy 17 października na śniadanie we Wrocławiu, gdzie jednym z prelegentów będzie Tadeusz Reimus – psychoterapeuta, konsultant i coach z Mental Health Center i Mental Health Helpline.

Link do zapisów

Śniadania SoDA to wyjątkowy cykl spotkań stworzony specjalnie dla właścicieli i osób zarządzających firmami IT. Każde spotkanie dzieli się na dwie części: merytoryczną i networkingową. Networking odbywa się podczas śniadania, gdzie czekają na Was pyszna kawa/ herbata oraz bogaty bufet.

W październiku obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, w związku z tym na nasze śniadanie zaprosiliśmy Tadeusza Reimusa, który poruszy temat „Z czym menedżerowie przychodzą do psychoterapeuty? O zdrowiu psychicznym branży IT.” Podczas spotkania prelegent:

  • zaprezentuje wieloletnie doświadczenia ekspertek i ekspertów Mental Health Helpline dotyczące wsparcia menedżerów i zespołów IT w zakresie zdrowia psychicznego;
  • przedyskutuje rozwiązania oraz wyzwania, z którymi mierzą się organizacje i liderzy w zakresie zdrowia psychicznego;
  • zaprosi do wspólnego wypracowania rekomendacji dotyczących „narzędziownika” zdrowia psychicznego organizacji oraz menedżera w branży IT.

 

Z kolei Maria Lorenc, HR Development Manager & Workplace Expert w Kinnarps Polska skupi się na tematyce „Happy office – przestrzeń dla ciała i umysłu”. Przeprowadzi nas przez zagadnienia związane z otoczeniem pracy, które sprzyja zdrowiu, a także porozmawia o neuroinkluzywności przestrzeni:

  • Jak stworzyć otoczenie pracy sprzyjające zdrowiu?
  • Analizowanie potrzeb – połączenie świata cyfrowego i fizycznego
  • Ergonomia holistyczna kluczem do dobrostanu:
    – Ruch
    – Ograniczanie dystrakcji
    – Przyjazna atmosfera
  • Neuroinkluzywność przestrzeni

 

Śniadania skierowane są do firm członkowskich SoDA. Firmy spoza SoDA mają możliwość udziału w jednym spotkaniu w roku po zakupie biletu.

Do zobaczenia!

Rozwiń Zwiń

Webinar: Odporność i siła lidera – jak budować elastyczność i wytrwałość w obliczu wyzwań?

Prowadzi: Lena Czernecka

15 października, 2024
godz. 11:00

Zapraszamy na webinar, który organizujemy razem z SoDA – Software Development Association Poland i Mental Health Helpline w ramach Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego.

Link do zapisów

Liderska siła w teraźniejszym świecie to elastyczność, odporność i umiejętność przewodzenia. Od dobrego lidera wymaga się mistrzowskiego zarządzania sobą i podwładnymi, panowanie nad lękiem i wyznaczanie jasnych celów – szczególnie teraz, w tym niepewnym czasie. Największym wyzwaniem lidera jest skuteczne zarządzanie wieloma czynnikami, mającymi wpływ na osiągnięcie celu – lękiem, niepewnością, tempem procesów. Aby móc osiągać zamierzone cele w dzisiejszym kruchym świecie (B.A.N.I.), lider musi na tyle sprawnie nawigować i wspierać swoich ludzi, aby pomimo lęku, niepokoju i niepewności zachowali przytomność biznesową. Wymaga to treningu własnej postawy, opanowanie sztuki zarządzania swoją kruchością i rozwinięcia kompetencji odporności psychicznej. Jeżeli chcesz się tego nauczyć – zapisz się na ten webinar.

Podczas webinaru dowiesz się:

  • Jak czerpać siłę i nadzieję w obliczu wyzwań – w rodzinie, organizacji, zespole.
  • W jaki sposób lider może inspirować i wspierać innych.
  • Jak za pomocą 4 kroków uważności trenować spokój umysłu.
  • Jakie są 5 konstruktywnych sposobów myślenia w czasach niepewności.

 

Prelegent:

Lena Czernecka – psycholożka, superwizorka PTP, trenerka biznesu, psychoterapeutka Gestalt i ludzi biznesu, interwentka kryzysowa. Integruje kompetencje trenerki biznesu, facylitatorki zmiany i ekspertki w obszarze mental health z prowadzeniem psychoterapii, kursów interpersonalnych, szkoły counsellingu Gestalt, oraz Szkoły trenerów komunikacji opartej o empatię.

Rozwiń Zwiń

Majówka ze zdrowiem psychicznym: Przeciążenie menedżera – dba o innych ale czy ma przestrzeń na zadbanie o siebie?

Prowadzi:

20 maja, 2024
godz. 10:00

W tym roku na Majówce kładziemy mocny akcent na wsparcie dla menedżerów. Mental Health Center i Mental Health Helpline dostarczają rozwiązań w zakresie systemowego wsparcia pracowników w różnych kryzysach psychicznych, jednak równie ważnym elementem tego systemu jest przełożony. Na menedżerów jest nakładana duża odpowiedzialność, czasem odczuwana jako presja na zadbanie o emocje pracowników. Jako eksperci prowadzący warsztaty i konsultacje widzimy, że menedżer ma dbać o innych, ale nie zawsze sam wie, jak zadbać o siebie oraz gdzie i kiedy szukać wiedzy i pomocy.

W związku z tym tegoroczną Majówkę ze zdrowiem psychicznym postanowiliśmy poświęcić tematom związanym z granicami, odpowiedzialnością, zdrową empatią, praktykami w dbaniu o swój stan emocjonalny, zadbaniem o zdrowie psychiczne menedżerów w całym systemie wsparcia psychologicznego pracowników.

Kiedy coś trudnego dzieje się z pracownikiem, a menedżerowie nie wiedzą jak działać – nie tylko odczuwają utratę kontroli nad emocjami pracownika, ale często obwiniają o to siebie, myśląc, że „skoro sobie nie radzę, to się nie nadaję”. Często odkładają szukanie wsparcia w trudnych emocjonalnie sytuacjach, bo boją się odsłonięcia swojej słabości, nie pamiętają, że jest dostępny EAP, nie ufają HR BP albo czują, że jest to naruszenie tajemnicy pracownika. A przecież mają swoje powody przeciążenia i własne kryzysy w życiu prywatnym. Dokładając do tego ciągłe zmiany, obłożenie pracą, dostęp do informacji, które czasem muszą ukrywać przed pracownikami, czy poczucie odpowiedzialności – są to wystarczające powody doświadczania kryzysu, które stwarzają ryzyko wypalenia zawodowego.

Konferencja będzie okazją do poznania indywidualnych praktyk w dbaniu i siebie i rozwiązań w zakresie wsparcia psychologicznego w organizacjach ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia dla menedżerów.

Zarejestruj się bezpłatnie na: https://join.clickmeeting.com/majowka-2024.

 

Wydarzenie jest skierowane do:

  • Menedżerów, którzy chcą znać granice pomagania pracownikom w kryzysie.
  • Specjalistów HR, którzy chcą opracować skuteczne programy wsparcia dla menedżerów.
  • Każdego, kto chce promować zdrowie psychiczne w miejscu pracy.

 

Dodatkowe informacje:

  • Udostępnione zostaną studia przypadków z różnych organizacji.
  • Celem jest wzmocnienie menedżerów w zakresie troski o siebie i lepszego wspierania pracowników.

 

 

Partner Technologiczny wydarzenia:

Rozwiń Zwiń

Webinar: Pracownik w kryzysie psychicznym – co możemy wychwycić, zanim ktoś sam powie, co go dręczy

Prowadzi: Małgorzata Wypych

23 kwietnia, 2024
godz. 11:00

Pracownik w kryzysie psychicznym potrzebuje pomocy, a nie tylko feedbacku. Zdarza nam się słyszeć: „Przyszedł w wymiętej koszuli i nieumytych włosach, dostał feedback, że to niedopuszczalne.” A pracownik miał depresję. Ktoś nie włącza kamery – kryje się być może za tym lęk społeczny, a może niechęć do pokazywania twarzy komuś w zespole kto mobbinguje, a może ktoś ukrywa duży nieład w mieszkaniu, bo pracę wykonuje resztkami sił i nie ma ich, by zadbać o swoją przestrzeń.

W trakcie webinaru porozmawiamy o tym:

  •  Ilu pracowników aktualnie może mieć trudności psychiczne?
  • Co będzie konsekwencją niepomagania pracownikom w kryzysie?
  • Czego nie bagatelizować i dlaczego?
  • Jakie zachowania, które możemy zauważyć nie będąc specjalistami, mogą świadczyć o zaburzeniach czy trudnościach psychicznych pracownika?
  • Jakie są dobre praktyki w organizacjach, które mają rozwiązania tak trudnych sytuacji?

 

Te zagadnienia poruszy dr Małgorzata Wypych podczas webinaru 23 kwietnia o godz. 11.00. Webinar odbywa się w ramach partnerstwa z SoDA – Software Development Association Poland i Mental Health Helpline.

Link do zapisów

Prelegent:

dr Małgorzata Wypych – psycholożka, interwentka kryzysowa, prezeska Mental Health Center, specjalista w zakresie interwencji psychologicznej i zarządzania stresem w incydentach o charakterze krytycznym (International Critical Incident Stress Foundation), autorka licznych publikacji w zakresie konsekwencji psychologicznych pracy i wsparcia psychologicznego w ratownictwie medycznym, wykładowca, trener z zakresu budowania odporności, wsparcia koleżeńskiego, systemowego wsparcia pracowników w organizacjach. W pracy fanka metod krótkoterminowych – interwencji w kryzysie opartej na zasobach własnych i społecznych osoby w kryzysie, metod skoncentrowanych na rozwiązaniach, poznawczo-behawioralnych, zdrowej empatii. Posiada 10 lat doświadczenia pracy jako psycholog w ratownictwie medycznym, od 6 lat wdraża w Mental Health Center programy systemowego wsparcia psychologicznego w organizacjach.

 

Rozwiń Zwiń

Webinar: Neuroinkluzja, czyli jak zadbać o bezpieczeństwo psychologiczne w neuroróżnorodnym miejscu pracy

Prowadzi: Kuba Słowik i Aleksandra Ulka

3 marca, 2024
godz. 10:00

O neuroróżnorodności mówi się ostatnio dużo i nikogo specjalnie już nie dziwi fakt, że każdy mózg jest inny, bo każdy człowiek jest inny. Większość z nas ma sporo podobieństw na poziomie odbierania i przetwarzania bodźców, ale są też takie osoby, które funkcjonują w mniej typowy sposób. Środowisko pracy, które bazuje na potrzebach większości pracowników, może wykluczać bardziej wrażliwe osoby utrudniając, a czasem nawet uniemożliwiając swobodne funkcjonowanie, a co za tym idzie – efektywną pracę. Bywa, że nawet drobne zmiany w organizacji mogą znacząco wpłynąć na samopoczucie pracowników. Badania pokazują, że na prawie 70% pracowników przełożony wpływa na zdrowie psychiczne na równi z partnerem / partnerką życiową i zdecydowanie bardziej niż lekarz lub terapeuta.

  • Jak w takim razie wpływać pozytywnie na każdego pracownika i pracowniczkę, niezależnie od „systemu operacyjnego” w ich mózgach?
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo psychologiczne w miejscu pracy każdej z osób?

Na te i podobne pytania odpowiemy podczas naszego webinaru organizowanego wspólnie z Diversity Hub i Mental Health Helpline. Zaproszenie kierujemy szczególnie do osób zarządzających obszarami DEI, HR, CSR w swoich organizacjach.

Spotkanie poprowadzą: Kuba Słowik i Aleksandra Ulka.

Udział jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji na stronie: https://w0324.webankieta.pl.

Rozwiń Zwiń

Webinar: A co, gdy przyszłość jest niepewna? O tym, jak radzić sobie z nieznanym, które jest przed nami

Prowadzi: Michał Śmiałowski

12 marca, 2024
godz. 11:00

Zapraszamy na pierwszy webinar z planowanego cyklu spotkań dotyczących zdrowia psychicznego: „A co, gdy przyszłość jest niepewna? O tym, jak radzić sobie z nieznanym, które jest przed nami” organizowanego razem z SoDA – Software Development Association Poland i Mental Health Helpline.

Link do zapisów

Zmiany zawsze budzą niepokój, dotykają naszego poczucia wygody i stabilizacji obniżając poczucie bezpieczeństwa. Często tam, gdzie przewidujemy pojawienie się zmian dopatrujemy się utraty, takiej czy innej części naszego dobrostanu, a to rodzi w nas lęk i staje się źródłem stresu. Poczucie „nie wiem co to będzie” połączone z „będzie gorzej” staje się dla nas mieszanką, które zatruwa myśli i emocje i wpływa na nasz sposób funkcjonowania.

W trakcie webinaru znajdziecie odpowiedzi na pytania:

  • jak wpływa na nas poczucie niepewności?
  • dlaczego katastroficzne wizje mają pierwszeństwo przed ekscytacją?
  • jak wpływa na nas „nieznane” i co to ma wspólnego ze stresem i kryzysem?
  • jak możemy pomóc sobie i ludziom wokół nas?

 

Prelegent:

Michał Śmiałowski – Ekspert Mental Health Center oraz Mental Health Helpline. Jest psychologiem, ukończył 4-letnią Szkołę Psychoterapii i Treningu Grupowego Gestalt prowadzoną w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt oraz jest absolwentem licznych kursów dotyczących specyfiki pracy z ludźmi w różnych paradygmatach psychologicznych. Posiada dziewiętnastoletnie doświadczenie w pracy z ludźmi w charakterze psychologa, psychoterapeuty i trenera. Przez wiele lat pracował w służbie zdrowia i interwencji kryzysowej. Prowadzi psychoterapię indywidualną oraz par, a także grupy terapeutyczne dla młodzieży i „młodych dorosłych”. Pracował również z osobami doświadczającymi trudności w wyniku doświadczeń traumatycznych (przemoc, wypadki, śmierć bliskich). Jest autorem i współtwórcą licznych programów terapeutyczno-rozwojowych dla młodzieży i dorosłych. Uczestniczył w procesach szkolenia umiejętności pomocowych przyszłych psychologów i rozwoju ich kompetencji zawodowych. Od 9 lat intensywnie pracuje w obszarze biznesu wykorzystując swoje doświadczenie we wspieraniu menedżerów, specjalistów i pracowników w budowaniu skutecznych i zdrowych relacji w miejscu pracy oraz propagowaniu znaczenia tematyki zdrowia psychicznego w miejscu pracy.

 

Rozwiń Zwiń

Konferencja D&I Changemakers | #WHAT’S YOUR FLAVOR

Prowadzi: Prelegenci D&I Changemakers

6 grudnia, 2023
godz. 10:00

D&I Changemakers – największa i najważniejsza konferencja  DEI dla biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej już w grudniu!

 

Znalezienie unikatowego smaku DEI w organizacji  (Różnorodność, Równość, Inkluzywność), przyciągnięcie ludzi do stołu, znalezienie własnej, smakowitej społecznie formuły DEI? – brzmi interesująco? DOŁĄCZ DO KONFERENCJI D&I CHANGEMAKERS | #WHAT’S YOUR FLAVOR, która odbędzie się w formacie online już 6-7 grudnia.

D&I Changemakers to już ósma edycja konferencji biznesowej w całości poświęconej tematyce DEI, w ujęciu systemowym. To wydarzenie, gdzie sceną w pełni rządzą profesjonaliści i praktycy  DEI. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji jest #DEI Jaki jest Twój smak?, który zaprasza uczestników do przyjęcia perspektywy odkrywcy smaku DEI charakterystycznego dla ich organizacji oraz poznania rozwiązań i praktyk, które pomogą ludziom spotkać się przy symbolicznym stole.

 

W programie konferencji:

  • DEI Menu | Strategia, wyzwania, trendy oraz rekomendacje.
  • Specjalny blok dla liderów | DEI Cooking Class | przepisy na radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, takimi jak: mikro agresje, kryzys pracownika, brak poczucia przynależności w zespole, zachwiane poczucie bezpieczeństwa psychologicznego, udzielanie informacji zwrotnej, uznanie i docenianie.
  • DEI, a zaangażowanie i włączanie, a może wypalenie i zmęczenie?
  • Czy na pewno każdy jest włączany?| Niepełnosprawność,  neuroróżnorodność,  LGBTQ+.
  • Narzędzia DEI budujące kompetencje zespołów oraz kulturę DEI organizacji | Zespół DEI, Grupy Pracownicze (ERGs), Międzyfirmowy Program Mentoringowy DEI
  • DEI Open Space | praca grupowa w obszarze konkretnych wyzwań związanych z DEI

 

Dla kogo jest wydarzenie?

Dla każdego, kto jest zainteresowany DEI:  od specjalistów DEI, przedstawicieli HR, DEI ambasadorów terenowych i liderów biznesu, ale i każdego, kto zwyczajnie chce być bardziej świadomym i skutecznym w obszarze DEI.

Złotym Partnerem wydarzenia jest Nordea. Srebrnymi Partnerami wydarzenia są : Cisco, HEINEKEN, Franklin Templeton, HSBC, Luxoft, PepsiCo, TikTok, UBS. Brązowymi Partnerami konferencji są: Euroclear, Qurate Retail Group oraz Accenture.

Zarejestruj się: https://changemakers.diversityhub.org

Strona wydarzenia: https://changemakers.diversityhub.org

Facebook: https://fb.me/e/18SqcahEB

LinkedIn: https://www.linkedin.com/events/changemakersconference-forhuman7109474467629703168/

Diversity Hub: @diversityhubpl  Think Tank Diversity Hub

 

Rozwiń Zwiń

Szkolenie – warsztat „MENTAL HEALTH LEADER – Zdrowie psychiczne w miejscu pracy – wsparcie i profilaktyka”

Prowadzi: Michał Śmiałowski & Joanna Pająk

13 września, 2023
godz. 9:00

Zapraszamy do udziału w pilotażu programu szkoleniowego realizowanego w ramach projektu “Mental Health Leader. Supporting Mental Health and Wellbeing at the Workplace”.

Dla kogo:

  • osoby zainteresowane wdrożeniem programów oraz ról związanych z zarządzaniem tematyką zdrowia psychicznego w miejscu pracy (zarówno z doświadczeniem w tym zakresie, jak i bez);
  • osoby pracujące w działach HR,
  • menadżerki/menadżerowie zespołów.

Warsztat odbędzie się 13-15 września 2023 w Krakowie, w siedzibie firmy Heineken GSS, ul. Jana Pawła II 43a, budynek Podium.

Prowadzący:

  • Michał Śmiałowski – psycholog, psychoterapeuta, trener biznesu, ekspert Mental Health Center, we współpracy z:
  • Joanną Pająk – psycholożką, menedżerką projektu “Mental Health Leader” w Diversity Hub.

 

Program:

  • 13 września, godz. 9.00 – 15.00 (w tym przerwa kawowa oraz lunchowa)
    „Zdrowie psychiczne w miejscu pracy. Rola Mental Health Leader’a w organizacji.”
  • 14 września, godz. 9.00 – 15.00 (w tym przerwa kawowa oraz lunchowa)
    „Kryzys psychiczny i wsparcie ze strony menedżera/menedżerki oraz organizacji.”
  • 15 września, godz. 9.00 – 12.00 (w tym przerwa kawowa)
    „Budowanie i ewaluacja programów wsparcia zdrowia psychicznego w organizacji.”

 

Informacje organizacyjne:

  • Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
  • Organizatorzy zapewniają kawę, herbatę i wodę.
  • Koszt lunchu jest po stronie uczestników (możliwość skorzystania z oferty kantyny w biurowcu lub foodtrucków, jeśli będą w obrębie centrum biurowego). Przerwa lunchowa planowana jest na godzinę 11.45 do 12.30.
  • Zapisy przyjmujemy wyłącznie przez formularz zgłoszeniowy.
  • Przyjmujemy zapisy maksymalnie dwóch osób z jednej firmy. Pierwszeństwo mają osoby, które deklarują udział w całym programie (3 dni) – prosimy o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym.
  • Osoby, które wezmą udział w pełnym 3-dniowym programie otrzymają zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu.

 

Szkolenie jest pilotażem programu przygotowanego w ramach projektu “Mental Health Leader – supporting mental health and wellbeing in the workplace” realizowanego przez Fundację Diversity Hub wraz z partnerami: Merseyside Expanding Horizons (Wielka Brytania), Ljudska Univerza Velenje (Słowenia) oraz GrowthCoop (Hiszpania). Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską.

Więcej informacji: www.mentalhealthleader.eu

Rozwiń Zwiń

Webinar: O emocjonalnych reakcjach na trudne pytania – dobre praktyki dla menedżerów

Prowadzi: Michał Śmiałowski

30 sierpnia, 2023
godz. 13:00

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym webinarze dla menedżerów „O emocjonalnych reakcjach na trudne pytania – dobre praktyki dla menedżerów”!

O tym, jak nauczyć się być gotowym na trudne rozmowy i na różne reakcje, które mogą się w nich pojawić? Jak reagować, gdy pojawią się silne emocje, zarówno u naszego rozmówcy, jak i w nas? Jak sobie z nimi radzić i dlaczego emocji nie należy się bać?

O tym wszystkim porozmawiamy podczas bezpłatnego webinaru prowadzonego przez psychologa i psychoterapeutę Michała Śmiałowskiego organizowanego przez Mental Health Center.

Szczegóły organizacyjne:

  • Termin: 30 sierpnia 2023 (środa), godz. 13:00-14:00
  • Online: webinar odbędzie się w formie transmisji live – Zoom
  • Jak się zgłosić? Wystarczy zarejestrować się przez formularz
  • Prowadzący: Michał Śmiałowski – psycholog, psychoterapeuta, ekspert Mental Health Center

 

Każdy człowiek doświadcza w swoim życiu trudności. Jednak różnimy się między sobą i często zupełnie inaczej reagujemy na to, co nas spotyka. Dla każdego z nas co innego może być źródłem trudności i mimo podobieństw, możemy w kompletnie odmienny sposób reagować w sytuacji ciężkich życiowych zdarzeń. Jednak mimo tych różnic, to na poziomie biologicznym prawdopodobnie odczujemy te sytuacje podobnie, ponieważ przewlekły stres związany ze zmianami i trudnościami życiowymi będzie miał na nas wszystkich przeważnie podobne skutki.

Czy nam się to podoba, czy nie, to prędzej, czy później trudności, które dzieją się w naszej pracy zaczną wpływać na nasze życie prywatne, ale także to, co dzieje się w domu, będzie miało wpływ na naszą pracę.

Dla wielu menedżerów jest to trudny moment, gdy widzą, że pracownik przeżywa jakieś trudności. Widzą że coś jest nie tak, ale często boją się podejść i zapytać. Przyczyny takiego zachowania są różne, jednak zwykle gdzieś w tle pojawia się obawa przed tym, jak ktoś zareaguje na nasze pytanie i co my mamy zrobić, gdy ktoś zapytany zezłości się lub zacznie płakać?

W trakcie naszego krótkiego spotkania opowiem wam o tym:

  • jak menedżerowie mogą wspierać siebie wspierając innych?
  • jak nauczyć się być gotowym różne reakcje, a zwłaszcza na te, których najbardziej się obawiamy?
  • jak reagować gdy pojawiają się silne emocje u naszego rozmówcy?
  • jak sobie radzić gdy wspierając pojawiają się w nas emocje?
  • dlaczego emocji nie należy się bać i trzeba ich słuchać?

 

Serdecznie zapraszam,
Michał Śmiałowski

Webinar jest organizowany przez Mental Health Center, w ramach cyklu otwartych wykładów „Jesień z Mental Health Center”.

Rozwiń Zwiń

Webinar dla nauczycieli „Jak wspierać uczniów w nauce i odkrywaniu potencjału?”

Prowadzi: Jakub Słowik & Aleksandra Jędrzejowska

24 maja, 2023
godz. 17:00

Żyjemy w rzeczywistości ogromnych zmian społecznych i to w skali globalnej! Dotychczasowe wzorce funkcjonowania, systemy, zasady okazują się być nieskuteczne w obliczu technologizacji świata. Szczególnie zauważamy tę tendencję obserwując młodzież – zagubienie, bezradność, lęk, depresja to tylko niektóre z objawów towarzyszących młodym ludziom w tak ważnym okresie rozwojowym. Pojawia się coraz więcej niezrozumienia, trudności – uczniowie w wielu sytuacjach nie rozumieją wymagań szkoły czy nauczycieli.

Z kolei nauczycielom jest coraz trudniej rozumieć perspektywę i potrzeby młodzieży. Nie ma co się dziwić – żyjemy w zupełnie nowej, popandemicznej, globalnej rzeczywistości.

O tym, jak sobie radzić w tym nowym świecie, jak tworzyć pomost między perspektywą dorosłych i młodzieży porozmawiamy podczas naszego webinaru organizowanego w ramach „Majówki ze zdrowiem psychicznym”.

Weź udział w bezpłatnym webinarze dla nauczycieli „Jak wspierać uczniów w nauce i odkrywaniu potencjału? Jaka jest rola nauczycieli w kryzysie ucznia? I jak motywować, by nie demotywować?”.

  • Termin: 24 maja 2023, godz. 17:00
  • Transmisja live na stronie Mental Health Center na Facebooku
  • Prowadzący: Jakub Słowik (psycholog, trener) & Aleksandra Jędrzejowska (Project Manager w Mental Health Center)

 

Więcej informacji na temat „Majówki ze zdrowiem psychicznym” na stronie: www.majowka.mhcenter.pl

Partnerzy merytoryczni: Agora S.A., AMS, HP, Kod Czerwony, Ratownictwo Po Godzinach

Partnerzy: ASPIRE, Diversity Hub, Dream Employer, HR Polska, Mental Health Helpline

Partner Technologiczny:

Rozwiń Zwiń

Webinar dla ratowników medycznych „Moral injury – wady systemu a zdrowie psychiczne w ratownictwie”

Prowadzi: Małgorzata Wypych & Grzegorz Nowak

17 maja, 2023
godz. 18:00

Za mało środków, za dużo na raz, nieuzasadnione wezwania, świadomość, że ludzie nie dostaną pomocy, bo ktoś czegoś nie przemyślał albo zmiany nie są wprowadzane wystarczająco szybko. Świadomość, że pracuję w systemie, który ma wady prowadzi do swojego rodzaju traumy i wypalenia. Po pandemii jeszcze więcej niż wcześniej pracowników systemu może doświadczać poczucia winy, rozczarowania, gniewu, które prowadzą do wypalenia, depresji, myśli samobójczych.

Jak zadbać o zdrowie psychiczne w ratownictwie?

Weź udział w bezpłatnym webinarze dla ratowników medycznych „Moral injury – wady systemu a zdrowie psychiczne w ratownictwie” organizowanym razem z inicjatywą Ratownictwo Po Godzinach oraz Kod Czerwony.

  • Termin: 17 maja 2023, godz. 18:00
  • Transmisja live na stronie Mental Health Center na Facebooku
  • Prowadzący: Małgorzata Wypych (psycholog, prezeska Mental Health Center) & Grzegorz Nowak (ratownik medyczny, Kod Czerwony & Ratownictwo Po Godzinach)

 

Webinar jest organizowany w ramach „Majówki ze zdrowiem psychicznym”. Więcej informacji na stronie: www.majowka.mhcenter.pl

Partnerzy merytoryczni: Agora S.A., AMS, HP, Kod Czerwony, Ratownictwo Po Godzinach

Partnerzy: ASPIRE, Diversity Hub, Dream Employer, HR Polska, Mental Health Helpline

Partner Technologiczny:

Rozwiń Zwiń

Majówka ze zdrowiem psychicznym: Wsparcie psychiczne pracowników – jak to robić bezpiecznie?

Prowadzi: Prelegenci z firm: Agora S.A., AMS, Ericsson, HP i Mental Health Center

22 maja, 2023
godz. 10:00

Jako Mental Health Center od lat zajmujemy się wspieraniem organizacji we wdrażaniu różnych narzędzi, którymi mogą realizować wsparcie psychiczne pracowników, szczególnie dla osób w różnego rodzaju życiowych i mentalnych kryzysach. Temat jest coraz częściej podejmowany przez firmy, ale widzimy różne trendy i mody, które nie zawsze mogą być pomocne, a nawet mogą prowadzić do rozwiązań nie zawsze skutecznych albo do dodatkowego obciążenia menedżerów i menedżerek, którzy i tak nie mają łatwo.

W tym roku „Majówkę ze zdrowiem psychicznym” kierujemy do osób, które decydują o kształcie systemów wsparcia psychologicznego w organizacjach i do osób, które będą zarządzały trudnymi sytuacjami, w których kryzys psychiczny dotyka pracownika lub zespół.

Zarejestruj się bezpłatnie na: www.majowka.mhcenter.pl.

  • Jak to robić, żeby nie zaszkodzić?
  • Jak dobierać ekspertów?
  • Co jest potrzebne, a co jest już naruszaniem granic pracowników?
  • Kiedy musimy zareagować?
  • Dlaczego warto ten temat podejmować?

 

Dla kogo jest to wydarzenie?

  • HR BP
  • menedżerowie i menedżerki
  • ambasadorzy i ambasadorki wellbeingu w organizacjach
  • osoby zajmujące się wsparciem w organizacjach (wolontariusze).

 

Weź udział w tegorocznej edycji Majówki – całkowicie za darmo! Więcej informacji na stronie: www.majowka.mhcenter.pl. W programie również wydarzenia towarzyszące!

Partnerzy merytoryczni: Agora S.A., AMS, HP, Kod Czerwony, Ratownictwo Po Godzinach

Partnerzy: ASPIRE, Diversity Hub, Dream Employer, HR Polska, Mental Health Helpline

Partner Technologiczny:

Rozwiń Zwiń

Śniadania Diversity Hub: Kompetencje wsparcia psychologicznego w miejscu pracy – do kogo należą?

Prowadzi:

24 stycznia, 2023
godz. 0:00

To, że chcemy wspierać osoby w kryzysie, jest jasne, ale kto w organizacji powinien się tym zajmować? Gdzie są granice ról i odpowiedzialności? Jaka jest różnica między rolą managementu, działów HR i zespołów w tym kontekście? Jakiego rodzaju wsparcia możemy udzielać osobom w kryzysie?

Na pierwszym w tym roku Śniadaniu Diversity Hub w Krakowie, 24 stycznia w godz. 9:00-10:30, porozmawiamy o wyzwaniach w projektowaniu systemowych rozwiązań w zakresie wsparcia pracowników oraz o dobrych praktykach.

Spotkanie poprowadzi dr Małgorzata Wypych, psycholożka i prezeska zarządu w Mental Health Center.

👉 udział wymaga wypełnienia ankiety https://sniadanie2301sm.webankieta.pl oraz potwierdzenia Diversity Hub,
👉 na spotkanie zapraszamy osoby koordynujące obszar zarządzania różnorodnością w swoich organizacjach (1 osobę z firmy)
👉 miejsce spotkania jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Partnerzy: Mental Health Center, Mental Health Helpline, Mental Health Leader

Rozwiń Zwiń

D&I Changemakers Conference 2022 – najważniejsze wydarzenie dla biznesu o różnorodności i inkluzji

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

1 grudnia, 2022
godz. 0:00

Już 1-2 grudnia br. po raz kolejny spotkamy się online na D&I Changemakers Conference – globalnym wydarzeniu dla biznesu. Konferencja skierowana jest do top menedżerów_ek, D&I/HR menedżerów_ek, ekspertów_ek D&I, przedstawicieli_ek ERGs, a także dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką DEI (diversity, equity, inclusion). W ubiegłym roku w D&I Changemakers Conference uczestniczyło w 1600 osób z 700 różnych organizacji, pochodzących z ponad 80 krajów.

D&I Changemakers Conference 2022 to 2 dni pełne wartościowej wiedzy z obszaru D&I: ponad 10 bloków tematycznych oraz 2 debaty dotyczące trendów na 2023 rok – a to wszystko dzięki przedstawicielom i przedstawicielkom największych marek z całego świata. Porozmawiamy również o strategiach i zarządzaniu D&I, inkluzywnym języku i komunikacji, potencjale sieci pracowniczych, zdrowiu psychicznym, niepełnosprawności, równości płci, LGBTQ+, dostępności wydarzeń, inkluzywnej rekrutacji, prawnych aspektach D&I.

Udział w konferencji jest darmowy, wydarzenie będzie prowadzone w języku angielskim.

Więcej informacji i rejestracja: www.changemakers2022.diversityhub.org

Dr Małgorzata Wypych z Mental Health Center poprowadzi dwa wystąpienia:

  • The best line of help – the most common problems and best solutions to help employees in crises – Mental Health Helpline approach
  • How not to spoil mental health strategy

 

Partnerem wydarzenia jest Mental Health Center.

Rozwiń Zwiń

Majówka ze zdrowiem psychicznym 9-27 maja 2022

Prowadzi:

27 maja, 2022
godz. 10:00

W ostatnim czasie sporo przeżyliśmy. Najpierw trwająca dwa lata pandemia ze swoją dynamiką – czas niepokoju i lęku, czas zmęczenia i frustracji. Większość z nas sobie poradziła – wypracowała nowe strategie radzenia sobie i nauczyła się żyć w nowej normalności.

Niestety wojna w Ukrainie zatrzęsła naszym zdrowiem psychicznym. Nie mogliśmy się przygotować na to wydarzenie. Mimo, że początkowy czas lęku i niepokoju u wielu z nas minął, napięcie i stres minionego miesiąca może wciąż oddziaływać na nasz organizm.

Nadal jesteśmy zaangażowani, słuchamy wiadomości, myślimy o tej sytuacji. Niewątpliwie możemy być już zmęczeni. U wielu z nas może pojawić się obojętność i bezradność, a nawet złość. Jak sobie z tym radzić i przygotować się na kolejne zmiany?

Sytuacja ta nie potrwa miesiąc, dwa, ale znacznie dłużej. Warto więc wyposażyć się w podstawowe informacje i kompetencje psychologiczne przydatne we wspieraniu bliskich, pracowników i samego siebie. Chcąc nadal Was wspierać, po raz kolejny organizujemy “Majówkę ze zdrowiem psychicznym”, która będzie okazją do wysłuchania ekspertów.

O czym tym razem?

  • Dla managerów i HRBP przygotowaliśmy m.in. warsztaty z interwencji kryzysowej po stracie pracownika, kompetencji wspierających managera, wypalenia zawodowego i procedur w przypadku uzależnionego pracownika;
  • Panele z udziałem zaproszonych gości będą miejscem, gdzie poruszymy tematy strategii zdrowia psychicznego w firmie po wybuchu katastrofy oraz wyboru odpowiedniej linii wsparcia dla pracowników;
  • Przedstawimy najnowsze dane na temat wzrostu postraumatycznego, rozmowy z osobą w żałobie, złożonym PTSD, żałoby traumatycznej, samotności postpandemicznej;
  • Damy wskazówki, jak udzielać podstawowej pomocy psychologicznej i opanować swój niepokój;
  • Powiemy sporo o rodzicielstwie – jak wspierać dziecko w żałobie i jak być rodzicem w czasie wojny;
  • Porozmawiamy o wyczerpaniu pomaganiem, wtórnym stresie pomagającego i konfliktach domowych;
  • Nie zabraknie też informacji z psychologii pozytywnej – podpowiemy jak się wentylować i jak przyjemne emocje oraz sport regulują pracę mózgu.

 

Sprawdź program

Zarejestruj się

Bądź na bieżąco 

Rozwiń Zwiń

Pomiędzy bezradnością a chęcią działania. Jak Twoja organizacja może pomóc?

Prowadzi:

10 marca, 2022
godz. 10:00

Myślami i sercem jesteśmy z Ukrainą. Trudno wyobrazić sobie, z czym aktualnie ten kraj musi się zmagać. Wielu i wiele z nas nie wie jak się zachować, co powiedzieć, jak reagować lub jak pomóc Ukraińcom i Ukrainkom, z którymi współpracujemy.

Dlatego też jako Diversity Hub, Mental Health Center i Mental Health Helpline połączyliśmy siły – przygotowaliśmy cykl bezpłatnych wydarzeń online dla biznesu „Pomiędzy bezradnością a chęcią działania. Jak Twoja organizacja może pomóc?”. Proponujemy holistyczne podejście i wsparcie dla organizacji (menedżerów i menedżerek, liderów i liderek, członków i członkiń zespołów) współpracujących z Ukraińcami i Ukrainkami.

Harmonogram wydarzeń:

Harmonogram wydarzeń:
🗓 1 marca, g. 13:00
💡 [Task Force] Sztab kryzysowy. Jak D&I / HR może pomagać ludziom w obliczu wojny. Działania must have, nice to have.
👤 Osoby prowadzące: Katarzyna Ociepka-Miąsik (Senior Consultant, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://sztabkryzysowy.webankieta.pl/
🗓 2 marca, g. 9:00
💡 [Task Force] Nadzwyczajne potrzeby organizacji w obliczu wojny. Problemy, wyzwania, rozwiązania.
👤 Osoby prowadzące: Anna Zaroda-Dąbrowska (CEO Diversity Hub, ekspertka DEI), Michalina Konkel (Director, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://nadzwyczajnepotrzeby.webankieta.pl/
🗓 2 marca, g. 13:00
💡 [Webinar] Jak mądrze pomagać w sytuacji konfliktu zbrojnego. Co może zrobić organizacja
👤 Osoby prowadzące: Tadeusz Reimus (CEO Mental Health Helpline, psycholog, psychoterapeuta), Michał Śmiałowski (Psycholog, psychoterapeuta, Mental Health Helpline)
✍️ Zapisy: https://madrepomaganie.webankieta.pl/
🗓 3 marca, g. 11:30
💡 [Task Force] Nadzwyczajne potrzeby organizacji w obliczu wojny. Problemy, wyzwania, rozwiązania.
👤 Osoby prowadzące: Tomasz Dąbrowski (Wiceprezes Diversity Hub, ekspert DEI), Michalina Konkel (Director, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://nadzwyczajnepotrzeby.webankieta.pl/
🗓 7 marca, g. 10:00
💡 [Task Force] Sieci ERG: jak wspólnie pomagać w obliczu kryzysu
👤 Osoba prowadząca: Monika Lis (Community Co-Lead, ERGs Center by Diversity Hub), Tomasz Dąbrowski (Wiceprezes Diversity Hub, ekspert DEI)
✍️ Zapisy: https://ergpomoc.webankieta.pl/
🗓 9 marca, g. 14:00
💡 [Task Force] Sztab kryzysowy. Jak D&I / HR może pomagać ludziom w obliczu wojny. Działania must have, nice to have.
👤 Osoba prowadząca: Katarzyna Ociepka-Miąsik (Senior Consultant, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://sztabkryzysowy.webankieta.pl/
🗓 10 marca, g. 10:00
💡 [Task Force] Jak rozmawiać, jak komunikować? Język i komunikacja w kontekście agresji na Ukrainę.
👤 Osoba prowadzące: Anna Zaroda-Dąbrowska (CEO Diversity Hub, ekspertka DEI), Margaret Amaka Ohia-Nowak (ekspertka DEI, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://kryzysjezyk.webankieta.pl/
🗓 11 marca, g. 16:00 (4:00 CET) – ENG
💡 [Round Table] The situation in Polish D&I faced with war: challenges and best practices.
👤 Osoby prowadzące: Anna Zaroda-Dąbrowska (CEO Diversity Hub, ekspertka DEI), Michalina Konkel (Director, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://currentsituation.webankieta.pl/
🗓 22 marca, g. 15:00
💡 [Round Table] Circle of Excellence: Update strategii i action planów D&I w obliczu wojny w Ukrainie
👤 Osoby prowadzące: Michalina Konkel (Director, DEI Organisational Development, Diversity Hub)
✍️ Zapisy: https://updatestrategii.webankieta.pl/
Wszystkie szczegóły oraz cała lista wydarzeń będzie na bieżąco aktualizowana. Dołącz do wydarzenia, aby nic Cię nie ominęło.
#SolidarniZUkrainą #StandWithUkraine #diversitymatters #MentalHealthCenter #MentalHealthHelpline

 

Rozwiń Zwiń

D&I Changemakers Conference

Prowadzi:

3 grudnia, 2021
godz. 0:00
For the past 6 years Diversity Hub we have been setting the trends and sharing best-practice under the D&I Changemakers brand. We stand for premium knowledge, fresh inspirations and insightful forecasts based on research and practical experience. Clear, well-presented and inspiring content are among our event’s key advantages.
What’s the future of D&I and is it heading in the right direction? Take part in this year’s conference and find the answer with us!
One of the topic that will be discussed is:
➡️ Mental health and D&I – responsibility for mental health, limits to support, instrumentalization of mental health support, conflict between individual and company goals.
More information and registration: https://changemakers2021.diversityhub.org/
Rozwiń Zwiń

Samobójstwo bez tabu

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych oraz gość specjalny

10 września, 2021
godz. 3:30

10 września obchodzony jest Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. W tym dniu zapraszamy Was na nasz bezpłatny webinar „Samobójstwo bez tabu”.

Jak wspierać osoby w kryzysie suicydalnym?
Jak radzić sobie po stracie bliskiego?
Dlaczego ludzie czasem chcą się zabić?
Jak powszechne są myśli samobójcze?
Jak rozmawiać z osobą w kryzysie?
Kiedy uruchomić służby?
Jak przetrwać po próbie samobójczej bliskiego? Czy to może być szantaż emocjonalny?
Gdzie kończy się nasza odpowiedzialność?
Czy są sytuacje, kiedy można komuś pozwolić odejść?

 

Aby wziąć udział w webinarze, należy zarejestrować się przez Link

Zarejestrowani uczestnicy otrzymają potwierdzenie rejestracji z linkiem do ZOOMa.

Rozwiń Zwiń

Webinar dla personelu medycznego. Wsparcie psychologiczne po zdarzeniach masowych

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

22 czerwca, 2021
godz. 17:00

Są sytuacje, w których tracimy poczucie kontroli – nie wiem co dalej plus przerażenie i chaos. Takie sytuacje mają potencjał do traumatyzowania, mogą prowadzić do objawów ostrego stresu, skumulowane mogą ostatecznie doprowadzić do wypalenia zawodowego.

  • Jakie są najlepsze praktyki w pomocy psychologicznej w takich sytuacjach?
  • Jak wspierac załogę, jak odreagować?
  • Czy można działać prewencyjnie?
Rozwiń Zwiń

Majówka ze zdrowiem psychicznym

Prowadzi:

31 maja, 2021
godz. 13:00

Zapraszamy Was na majowy cykl bezpłatnych aczkolwiek bardzo esencjonalnych i mega praktycznych wykładów o zdrowiu psychicznym.
Nasi eksperci z Mental Health Center i Mental Health Helpline podzielą się z Wami swoim doświadczeniem i wiedzą, a Wy w tym czasie możecie napić się kawy, poleżeć na trawie, poopalać na tarasie.
Od 4 – 31 maja CODZIENNIE (od poniedziałku do piątku), 60 minut od 13.00.
Dołącz  na:
Rozwiń Zwiń

Webinar dla personelu medycznego Jak przetrwać epidemię i nie zwariować?

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

24 października, 2020
godz. 18:00

Wykład kierowany jest do personelu medycznego. Trochę faktów o dynamice emocji w trwających długo kryzysach i trochę wskazówek jak o siebie zadbać. Wydarzenie wskazane jest również dla członków rodzin medyków.

Program webinaru:

  • Jak przetrwać pandemię i nie zwariować?
  • Zagrożenia, objawy, prewencja, wsparcie
  • Bezradność, gniew, zmęczenie, wina
  • Potencjalnie PTSD, depresja, lęki

 

Rozwiń Zwiń

Zaangażowanie w pomaganie – granice menedżera w dawaniu wsparcia pracownikowi w kryzysie

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

21 kwietnia, 2021
godz. 14:00

Są dwa skrajne podejścia – to nie moja sprawa vs wiem za dużo a potem żałuję
Wiedząc co jest celem wspierania osób w kryzysie łatwiej postawić sobie zdrowe granice. Wiedząc, że mam granice nie boję się, że zostanę wykorzystany, ale też umiem dbać o granice pracownika i nie właduję się butami w sprawy , które sa nie moję lub na których się nie znam.
Webinar przydatny też dla tych, którzy sa ratownikami świata  – gdzie postawić sobie granice, żeby się emocjonalnie nie wypalić.
Rozwiń Zwiń

Webianar dla personelu medycznego. Regeneracja, sen, rytuały – jak się nie dać chronicznemu stresowi?

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

24 marca, 2021
godz. 18:00
Teoretycznie medycy powinni wiedzieć jaka jest wartość snu. Ale może przyda się trochę wiedzy o tym, jakie rytuały i techniki pomagają w zasypianiu. I jak rytuał ratuje nasze poczucie bezpieczeństwa – czyli o tym jak prostymi metodami ogarniać stres, jak sobie radzić z kryzysami.
Webinar współorganizowany z Kodem Czerwonym.
Rozwiń Zwiń

Od mental mess do mental health czyli zdrowie psychiczne mężczyzny

Prowadzi: Tadeusz Reimus

17 marca, 2021
godz. 10:00

Kobiety potrafią dbać o swoje zdrowie lepiej niż mężczyźni, dlatego dłużej żyją, mają więcej relacji, częściej proszą o pomoc. Stereotypowy facet się nie mazgai, ma ukrywać emocje i „robić swoje”. Niestety, ma to konsekwencje nie tylko w statystykach doświadczanych chorób, ale i w liczbie samobójstw – w około 80% udanych prób dokonują mężczyźni, stosując permanentne rozwiązanie na tymczasowy problem. Pisze o tym nie dlatego, żeby Cię zaszokować, tylko dlatego, żeby uświadomić stawkę.
Podczas webinarium będę poruszał wątki ważne dla obydwu płci ze szczególnym uwzględnieniem wrażliwości i zdrowia mężczyzn, którzy – szczególnie teraz – wymagają opieki, akceptacji i adekwatnej, nie przesłodzonej rozmowy. Powiem jak wspierać wyczerpanych, jak przebijać się przez zasieki powinności i jak rozbrajać bomby lęków, które często są maskowane agresją. W Linii wsparcia psychologicznego www.mhhelpline.com za którą jestem odpowiedzialny to nasza codzienna praca i chętnie podzielę się z Wami – mężczyznami i kobietami – sposobami na wspieranie zdrowia psychicznego.
Rozwiń Zwiń

Managing Mental Health in Workplace, Task Force.

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych, Tadeusz Reimus

13 marca, 2019
godz. 0:00

Kraków, Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Poznań – 2018 i 2019

Podczas spotkań uczestnicy Task Force zastanawiali się wspólnie jak podjąć temat zdrowia psychicznego w organizacji.  Określenie celu, potrzeb oraz przygotowanie odpowiedniej argumentacji dla różnych grup pracowników jest kluczowe by wzbudzić zainteresowanie i uniknąć silnego oporu pracowników. Warto więc:

  • analizować pojawiające się problemy wraz z menedżerami, upewniać się co do kompetencji menedżerów i ich gotowości do reagowania na kryzysy związane ze zdrowiem psychicznym
  • znaleźć liderów zmiany, osoby szanowane, które chętnie poprą pomysł, dobrze zacząć od HR business partnerów, którzy wiedzą więcej o zdarzeniach, z którym menedżerowie nie radzą sobie na co dzień
  • podejmować temat przy różnych okazjach, wpisywać tematykę do agendy spotkań, oswajać pracowników z językiem 
  • wykorzystać nieformalne drogi komunikacji, „o zdrowiu przy kawie”
  • znaleźć pracowników, którym łatwo przychodzi podjęcie tematu, skorzystać z ich sieci komunikacji
  • zaangażować pracowników, którzy chcą mówić o swoich problemach
  • stopniowo wdrażać tematykę – począwszy od poszerzania świadomości, poprzez warsztaty rozwojowe do wdrażania procedur pomocy psychologicznej
  • zachować ostrożność przy badaniu potrzeb w tym zakresie – na początku dobrze mieć dane z grup fokusowych czy wywiadów, potem badać populację metodami ankietowymi. Badanie może rozbudzić wiele potrzeb.

 

Jak pokonać opór?

 

Zarówno mężczyźni jak i kobiety, choć w mniejszości, mogą z jednej strony deklarować zainteresowanie, ale z drugiej obawiać się o przekraczanie granic prywatności, a menedżerowie mogą bać się tematu ze względu na swoje subiektywne poczucie niekompetencji. Siła przekonywania leży w:

 

  • wsparciu zarządu i kadry, którą warto pilotażowo przeszkolić
  • motywowaniu menedżerów do rozmów z pracownikami, interwencji w sytuacjach kryzysowych, rozmów z pracownikami, proponowania pomocy, wskazywania dostępnych narzędzi;
  • twardych danych (biznes lubi liczby)
  • rozpoznaniu osób niechętnych i rozmowach indywidualnych, warto pokazać i korzyści i straty z zaniedbania tematu – tutaj eksperci będą lepszym źródłem argumentów, znając wtórne problemy związane z cierpieniem psychicznym
  • podparciu się istniejącymi już w firmie procedurami (np. antymobbingowe) budowaniu zaufania poprzez budowanie przejrzystych procedur oraz wykorzystanie ekspertów z zewnątrz
  • monitoringu procesu i uważności na feedback
  • łagodnym wprowadzaniu kolejnych narzędzi, budowaniu kultury autentyczności i otwartości
  • uszanowaniu „nie” pracownika

 

Uczestnicy MENTAL HEALTH Task Force podkreślali, że promocja MENTAL HEALTH nie może być jednorazowym zrywem w postaci kilku spotkań czy warsztatów, ale cykliczną formą budowania świadomości i rozwijania kompetencji. Ale jak każdy projekt społeczny z umiarem, by „nie przegrzać” tematu.

Rozwiń Zwiń

Workplace support for employees facing cancer, Task Force

Prowadzi: Paulina Zielińska

11 grudnia, 2019
godz. 10:00

Kraków, Gdańsk – 2019

Choroba nowotworowa i leczenie znacznie zmieniają codzienność osoby, wpływając też na aktywność zawodową. Co w kontekście choroby nowotworowej pracownika może zrobić organizacja? Poniżej kilka rekomendacji wpracowanych w czasie spotkania:

  • Wypracowanie procedur postępowania w sytuacji choroby pracownika zespołu (na początku leczenia, gdy pracownik kontynuuje aktywność zawodową podczas wielomiesięcznego leczenia, gdy pracownik wraca po długim zwolnieniu do pracy)
  • Wprowadzenie mentoringu dla osoby powracającej po okresie leczenia
  • Szkolenie dla menedżerów dające konkretną wiedzę na temat przebiegu choroby, rodzajów nowotworów, zbudowania świadomości, że jest to choroba przewlekła, demaskowanie plotek i mówienie o temacie, który dotychczas był tematem tabu
  • Zapewnienie wsparcia psychologicznego dla menedżerów (gdy menedżer jest obciążony dużą liczbą informacji, którymi nie może ujawniać)
  • W związku z dużą rolą nieformalnych kontaktów warto zbudować w pracownikach kompetencje miękkie na temat tego jak rozmawiać z osobą dotkniętą nowotworem

 

Rozmowy dotyczące potrzeb i oczekiwań pracownika oraz możliwości udzielenia wsparcia przez organizację powinny stanowić element dobrej praktyki zarządzania zespołem. Podczas spotkania uczestnicy wspólnie sformułowali następujące wskazówki komunikacyjne:

 

  • Autentyczność, otwartość i szczerość zazwyczaj najlepiej sprawdzają się podczas takich rozmów, szczególnie, gdy w grę wchodzą silne emocje
  • Przyznanie się współpracownika czy menedżera do braku kompetencji nie jest błędem; ze względu na szczerość może być nawet wspierające, np.: “Nie wiem jak się zachować, nigdy nie byłem w takiej sytuacji. Ale jeśli powiesz mi czego byś oczekiwał, to będzie mi łatwiej”, ,,Nie jestem w stanie wyobrazić sobie co czujesz, ale bardzo chciałbym pomóc”
  • Przed rozmową dotyczącą zmian rytmu pracy, zakresu obowiązków, itp. należy uświadomić sobie/zdobyć wiedzę na temat granic swojej odpowiedzialności jako menadżera, osoby wspierającej – naszym celem nie jest rozwiązanie problemów pracownika, ale zaprezentowanie mu opcji wsparcia jakie może zaoferować organizacja. Decyzję zawsze podejmuje pracownik. Rozmowy tego typu często mają charakter ,,negocjacji”
  • Gdy pracownik w pierwszym odruchu chce pełnego utajnienia informacji o chorobie czy leczeniu, czasem dobrze mu uświadomić, jakie potencjalne skutki taka decyzja może ze sobą nieść – np. brak zrozumienia dla jego nieobecności, wcześniejszych wyjść, mniejszego zakresu obowiązków, itp.
  • Podczas rozmowy menadżer powinien zapewnić pracownika, że firma ma świadomość, że choroba nowotworowa pracownika wiąże się z nieobecnościami w pracy  i jest gotowa na taką sytuację”
  • Tego rodzaju rozmowy należy prowadzić REGULARNIE, pamiętając, że w  różnych fazach przebiegu leczenia zmieniają się potrzeby, stosunek do choroby, emocje.
  • Z uwagi na wrażliwość tematu warto dopytać pracownia czy życzy sobie prowadzić rozmowę z kobietą czy mężczyzną
Rozwiń Zwiń

Plotkowanie, small talk, kawusia w socjalnym- czego brakuje nam na hołmofisie?

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

9 grudnia, 2020
godz. 0:00

Praca zdalna pozbawiła nas możliwości ludzkiego socjalizowania się. Mamy mało okazji do rozmów nieformalnych a jako homo sapiens bardzo ich potrzebujemy. Jakie są funkcje plotki i small talku? Czego poza samą informacją o innych dostarcza nam to stygmatyzowane zachowanie? Kto plotkuje, dlaczego i jakie mamy  z tego korzyści?

Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinaru.

 

Rozwiń Zwiń

Zdrowie psychiczne pracowników – wartość strategiczna. Jak o nią zadbać?

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

8 czerwca, 2020
godz. 0:00

Szczególnie w okresie pandemii obszar zdrowia psychicznego stał się priorytetem dla wielu organizacji. Pracownicy sami zgłaszają więcej problemów w tym zakresie, co uświadamia niektórym organizacjom, że należy uzupełnić dotychczasowe strategie w tym zakresie. 

 

Od lat zajmujemy się budowaniem systemowych rozwiązań w zakresie wspierania zdrowia psychicznego. Podczas otwartego webinaru podzieliliśmy się najlepszymi praktykami sprzed i z czasu pandemii i pokazaliśmy dlaczego i jak wdrażać systemowe rozwiązania od prewencji po interwencje psychologiczne i długoterminowe wsparcie psychologiczne dla pracowników. 

 

Program webinaru:

 

  • Czy to się da policzyć? Straty i zyski z zajmowania się zdrowiem psychicznym pracowników
  • Powody do cierpienia – co się zmieniło w pandemii? Kilka słów o statystykach
  • Well being a mental health – gdzie się stykają, czym się różnią?
  • Project Supported by Mental Health Center – wdrożenie systemowych rozwiązań w zakresie promowania i wspierania zdrowia psychicznego
Rozwiń Zwiń

Wirtualni // Realni – jak wspierać zdrowie psychiczne pracowników w sieci i życiu?

Prowadzi: Tadeusz Reimus

23 czerwca, 2020
godz. 0:00

Od kilkunastu lat zajmujemy się interwencjami dotyczącymi zdrowia psychicznego w organizacjach. Często konsultowaliśmy sprawy niezmiernie trudne, takie jak próby samobójcze, zaostrzenie objawów psychiatrycznych, napady agresji, konflikty w zespołach, żałoby po wypadkach.

 

Nic więc dziwnego, że gdy długotrwały kryzys izolacyjny obniżył komfort psychiczny wszystkich bez wyjątku, nasi Klienci poprosili o wsparcie dla swoich pracowników w formule zdalnej. Odpowiedzieliśmy tak szybko jak było to możliwe w linii wsparcia www.mhhelpline.com. Nasze działania kontynuujemy z sukcesem w czasach „nowej normalności” i powrotów do pracy.

 

Podczas webinaru omawiamy doświadczenia wspierania zdrowia psychicznego w organizacjach na podstawie zauważonych trendów w Linii Wsparcia.

 

Program webinaru:

 

  • Co mogła i może zrobić organizacja, żeby wspierać mental health pracowników (i żeby to nie była ściema)?
  • Czym różni się wsparcie w czasach kryzysu od „new normal” (bo rzeczywiście się różni)?
  • Rodzaje spraw, z którymi zgłaszają się pracownicy do psychologów w Linii Wsparcia (na podstawie zbiorczych danych Linii)
  • Objawy zwiastunowe – procedury organizacji, dobre praktyki zarządcze.
Rozwiń Zwiń

Zaburzenie, kryzys czy choroba psychiczna – wsparcie krótko i długoterminowe pracownika. Najlepsze praktyki.

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych, Tadeusz Reimus

8 października, 2020
godz. 0:00

 

Pracownicy doświadczają nie tylko trudnych sytuacji losowych, ale również zaburzeń i chorób psychicznych. Skuteczne wsparcie pracownika przez organizację wpływa na szybkość dochodzenia do równowagi ale też integruje zespół.

 

Wdrażając systemowe wsparcie należy pamiętać o granicach pomagania, ale też wyraźnie oddzielić wsparcie. krótkoterminowe, interwencyjne od długofalowej strategii pomocy. Podczas webinaru podzielimy się doświadczeniami Mental Health Center oraz statystykami z linii wsparcia Mental Health Helpline. Pokazaliśmy też narzędzia, którymi organizacje mogą wspierać pracowników doświadczających kryzysów psychicznych.

 

Program webinaru:

 

  • Jak rozpoznać sygnały kryzysu?
  • Jakie są zwiastuny chorób psychicznych?
  • Jakie potencjalne sytuacje mogą stać się wyzwalaczami kryzysu psychicznego pracownika?
Rozwiń Zwiń

Kiedy pracownik płacze przy przełożonym…

Prowadzi: dr Małgorzata Wypych

17 lutego, 2021
godz. 0:00

„Rozpłacze mi się”… Nasze reakcje na płacz zależą w ogromnej mierze od naszych przekonań o płaczu. Skąd się to bierze? Kiedy ludzie płaczą? Kiedy jeszcze poza smutkiem? A kiedy płacz jest wyrazem smutku i rozpaczy – co z tym zrobić? Płacz przy przełożonym to ostateczność. Jak więc reagować, kiedy już ktoś pokaże swoje łzy? Co nam mówi smutek?

Wskazówki, słowa, które pomagają. Odpowiedź na pytanie czy przytulać.

 

Rozwiń Zwiń