Dodano 20 lutego 2021

Wsparcie pracownika w kryzysie psychicznym – warsztat dla menedżerów

Celem warsztatów jest z jednej strony poszerzenie świadomości menedżerów w tematyce zdrowia psychicznego pracowników – czym jest zdrowie psychiczne, jak jego zachwianie wpływa na efektywność pracownika w kryzysie, w jaki sposób wpływa na produktywność całego zespołu. Jakie są granice wspierania pracowników, co i jak można zrobić by nie przekroczyć granic własnych i granic pracownika. Warsztat będzie też okazją do omówienia różnicy pomiędzy wsparciem ze strony organizacji i menedżera a wsparciem peer to peer. 

Celem szkolenia jest w dużej mierze praca nad przekonaniami o zasadności pomocy w sprawach nie związanych z pracą – czyli jeżeli kryzys prywatny odbija się na sprawach zawodowych to na ile powinno się pomóc pracownikowi, co ta pomoc ma oznacza, gdzie są granice i jak zadbać o równowagę w zespole

Korzyści:

  • Kompetencje są kluczowe do zarządzania zespołem w kryzysie – pozwalają na rozpoznanie problemu, poprowadzenie rozmowy kryzysowej, udzielenie wsparcia zdalne
  • Warsztat jest poszerzony o wiedzę z zakresu rozpoznawanie symptomów kryzysu zdalnie
  • Posiadanie procedury rozmowy jest elementem zabezpieczającym menedżera przed bezradnością i ewentualnymi skutkami stresu i poczucia winy, gdyby okazało się, że trzeba było podjąć kroki a menedżer nie miał odwagi ze względu na poczucie braku kompetencji w tym zakresie
  • Nie jest to szkolenie platformowe, ale online na żywo z trenerem, wszystkie wątpliwości i obawy mogą być rozwiane na bieżąco
  • Warsztat zawiera wskazówki do rozwiązań, które mogą być zastosowane, kiedy pracownik sam nie wie, jak poradzić sobie z kryzysem 
Wróć do wszystkich szkoleń