Dodano 20 lutego 2021

Peer to peer support – jak być dobrym wspieraczem dla kolegów i bliskich – warsztat dla pracowników

Różne życiowe kryzysy, powodujące przejściowe obniżenie wydajności pracowników, które nie wymagają od razu działań na szczeblu pracownik-menedżer czy pracownik HR BP. Czasem kryzys życiowy, rozstanie, rozwód, ciężka choroba bliskiego, czy nawet przewlekłe zaburzenia nastroju, chroniczny stres mogą być zaopiekowane w kontakcie z kimś, kto potrafi w sposób akceptujący udzielić wsparcia psychologicznego. Z badań wynika, że czynnikiem, który najskuteczniej pomaga w wychodzeniu z sytuacji kryzysowych czy nawet traumatycznych jest wsparcie społeczne. Dostrzega się jednak współcześnie pewną erozję umiejętności wsparcia, albo inaczej wzrasta świadomość, że wsparcie psychologiczne to pewna umiejętność, którą należy szkolić. 

Pracownicy, którzy borykają się z problemami psychologicznymi wynikającymi z przejściowych trudności życiowych mogą poradzić sobie skutecznie, jeżeli dostaną zrozumienie, akceptację i bardzo konkretne działania wsparciowe, w tym nakierowane na wzmacnianie ich poczucia zaradności. Takie kompetencje związane z pomocą psychologiczna mogą być kształcone w ramach systemy peer support. 

 
Korzyści programu peer support 

  • Każdy pracownik ma szanse nauczyć się jakich słów należy używać a jakich unikać w rozmowach wspierających
  • Wczesne wyłapanie i rozwiązanie problemu zanim eskaluje
  • Zwiększa wzajemne zaufanie pracowników 
  • wspieranie integracji zespołów
  • Zwiększa poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach przechodzenia przez kryzys psychiczny
  • wspiera odwagę pracowników do inicjowania rozmów z osobami mającymi objawy problemów psychicznych, dzięki czemu można skuteczne wspierać pracownika w dochodzeniu do równowagi
Wróć do wszystkich szkoleń